مقام معظم رهبری

سال حمایت از کالای ایرانی
جمعه 2 اسفند 1398

بسم الله الرحمن الرحیم

ایده های برتر فرهنگی

سازمان تبلیغات اسلامی

اداره کل تبلیغات اسلامی
استان خراسان شمالی

امام خامنه ای: به كار فرهنگى به معناى واقعى كلمه اهتمام ورزيد. امام خامنه ای: استقلال يك ملت فقط با استقلال فرهنگى تأمين مى‏ شود. امام خامنه ای: ‏آنچه كه براى كشور ما و براى عناصر فرهنگى مهم است، گسترش كيفى فرهنگ است. امام خامنه ای: بخش عمده ‏ى فرهنگ، همان عقايد و اخلاقيات يك فرد يا يك جامعه است. امام خامنه ای: آن چيزى كه خطر جدى است، تهاجم فرهنگى است. امام خامنه ای: اشكال ضايعات فرهنگى اين است كه زود فهميده نمى‏ شوند امام خامنه ای: فرهنگ انقلاب ما فرهنگ توحيد و عبوديت است.

وظایف و ماموریت ها


  1. پيشنهاد سياستهاي‌كلان تبليغات اسلامي ـ مردمي به مقام‌معظم‌رهبري جهت تصويب

  2. انجام مطالعات و بررسيهاي كاربردي درخصوص مسائل و نيازهاي ديني و تبليغي جامعه اسلامي و طراحي شيوه‌هاي تبليغي نوين، فراگير، غيرمستقيم و اثربخش و نيز احياء روش‌هاي سنتي سازگار با موازين اسلامي و حذف يا اصلاح شيوه‌هاي سنتي نامتناسب با ارزشهاي اسلامي

  3. تحقيق و بررسي در خصوص شيوه‌ها و ترفندهاي تبليغاتي سوء و تهاجم فرهنگي عليه جامعه اسلامي و اتخاذ تدابير لازم جهت خنثي‌‌سازي و مقابله با آنها و تنوير افكار عمومي.

  4. تاسيس مراكز و مؤسسات فرهنگي، هنري، آموزشي و اطلاع‌رساني تخصصي به‌منظور تامين محتوا و منابع انساني لازم.

  5. تبيين و شناساندن معارف و ارزشهاي اسلامي و نيز مواضع اصولي جمهوري اسلامي براي عمومي مردم، بويژه جوانان، از طريق تدوين و انتشار نشريات و كتب و انجام فعاليتهاي سمعي و بصري و برگزاري سخنرانيهاي تخصصي و عمومي با استفاده از فناوريهاي نوين.

  6. تهيه و ارائه چارچوبها و شاخصهاي معرف محصولات مطلوب فرهنگي و هنري و تهيه و عرضه فرآورده‌ها و آثار نمونه فرهنگي و هنري در جهت ارائه الگوهاي مناسب به‌هنرمندان متعهد و انقلابي و حمايت از آنان.

  7. راهم كردن شرايط و زمينه‌هاي مناسب براي فعاليت افراد و گروههاي تأثيرگذار فرهنگي و هنري و ارائه تسهيلات و امكانات لازم براي عرضه آثار آنان در راستاي گسترش تبليغات اسلامي.

  8. كمك و همكاري با سازمانها، دستگاهها و شركتهاي مختلف دولتي و غيردولتي، بمنظور گسترش و تداوم تبليغات اسلامي در آنها.

  9. تأسيس مراكز اطلاع‌رساني تبليغات اسلامي به منظور تبيين ارزشهاي اسلامي و تحكيم باورهاي اصيل ديني مردم و نيز پاسخگويي به سؤالات و شبهات آنها.

  10. برنامه‌ريزي، سازماندهي و پشتيباني براي اعزام مبلغ به نقاط موردنظر كشور با اولويت به مناطق محروم و دورافتاده با هماهنگي و همكاري سازمانهاي مسئول و ذيربط.

  11. اقدام و كمك به برگزاري گردهمايي‌ها، جشنواره‌ها و يادواره‌ها و نمايشگاههاي مردمي و تخصصي بمنظور ترويج و تبليغ ارزشها و سنتهاي اصيل اسلامي.

  12. هدايت و نظارت و عندالاقتضاء پشتيباني و هماهنگي فعاليتهاي تبليغاتي و شعائر مذهبي مردم در جهت نيل به تحقق اهداف انقلاب اسلامي.

  13. تهيه و تنظيم سياستهاي تبليغي سازمان، در چارچوب سياست كلي نظام و چشم‌انداز بيست ساله و متناسب با شرايط و اقتضاي زمان و فضاي اجتماعي و فرهنگي جامعه و اجراي كامل آنها پس از تصويب هيأت امناء.

  14. تحقيق و بررسي در خصوص شناخت دقيق اديان مختلف بويژه مكاتب جعلي و استعماري و مقابله علمي، فكري و ريشه‌اي با آنها و نيز ارتقاء سطح آگاهي و بينش ديني مردم براي مواجهه استدلالي و منطقي با چنين پديده‌هاي ضد اسلامي.

  15. كمك به تأسيس، توسعه و تجهيز كتابخانه‌هاي مساجد، حسينيه‌ها، مدارس و مراكز آموزش عالي، تحقيقاتي و نيز مراكز اسلامي و فرهنگي در راستاي توسعه تبليغات اسلامي در آنها.

  16. جلب مشاركت و هدايت همكاريهاي‌مردمي از طريق صدور مجوز تأسيس و ساماندهي كانون‌هاي فرهنگي ـ تبليغي، كانون‌هاي قرآني، تشكل‌هاي مذهبي و انجمن‌هاي اسلامي.

  17. نظارت برچاپ و نشر قرآن كريم و اهتمام به آموزش همگاني قرآن كريم از طريق ساماندهي و حمايت از تشكلهاي قرآني مردمي.