مقام معظم رهبری

سال حمایت از کالای ایرانی
چهارشنبه 22 آبان 1398

بسم الله الرحمن الرحیم

ایده های برتر فرهنگی

سازمان تبلیغات اسلامی

اداره کل تبلیغات اسلامی
استان خراسان شمالی

امام خامنه ای: به كار فرهنگى به معناى واقعى كلمه اهتمام ورزيد. امام خامنه ای: استقلال يك ملت فقط با استقلال فرهنگى تأمين مى‏ شود. امام خامنه ای: ‏آنچه كه براى كشور ما و براى عناصر فرهنگى مهم است، گسترش كيفى فرهنگ است. امام خامنه ای: بخش عمده ‏ى فرهنگ، همان عقايد و اخلاقيات يك فرد يا يك جامعه است. امام خامنه ای: آن چيزى كه خطر جدى است، تهاجم فرهنگى است. امام خامنه ای: اشكال ضايعات فرهنگى اين است كه زود فهميده نمى‏ شوند امام خامنه ای: فرهنگ انقلاب ما فرهنگ توحيد و عبوديت است.

وظایف و ماموریت ها


  1. پيشنهاد سياستهاي‌كلان تبليغات اسلامي ـ مردمي به مقام‌معظم‌رهبري جهت تصويب

  2. انجام مطالعات و بررسيهاي كاربردي درخصوص مسائل و نيازهاي ديني و تبليغي جامعه اسلامي و طراحي شيوه‌هاي تبليغي نوين، فراگير، غيرمستقيم و اثربخش و نيز احياء روش‌هاي سنتي سازگار با موازين اسلامي و حذف يا اصلاح شيوه‌هاي سنتي نامتناسب با ارزشهاي اسلامي

  3. تحقيق و بررسي در خصوص شيوه‌ها و ترفندهاي تبليغاتي سوء و تهاجم فرهنگي عليه جامعه اسلامي و اتخاذ تدابير لازم جهت خنثي‌‌سازي و مقابله با آنها و تنوير افكار عمومي.

  4. تاسيس مراكز و مؤسسات فرهنگي، هنري، آموزشي و اطلاع‌رساني تخصصي به‌منظور تامين محتوا و منابع انساني لازم.

  5. تبيين و شناساندن معارف و ارزشهاي اسلامي و نيز مواضع اصولي جمهوري اسلامي براي عمومي مردم، بويژه جوانان، از طريق تدوين و انتشار نشريات و كتب و انجام فعاليتهاي سمعي و بصري و برگزاري سخنرانيهاي تخصصي و عمومي با استفاده از فناوريهاي نوين.

  6. تهيه و ارائه چارچوبها و شاخصهاي معرف محصولات مطلوب فرهنگي و هنري و تهيه و عرضه فرآورده‌ها و آثار نمونه فرهنگي و هنري در جهت ارائه الگوهاي مناسب به‌هنرمندان متعهد و انقلابي و حمايت از آنان.

  7. راهم كردن شرايط و زمينه‌هاي مناسب براي فعاليت افراد و گروههاي تأثيرگذار فرهنگي و هنري و ارائه تسهيلات و امكانات لازم براي عرضه آثار آنان در راستاي گسترش تبليغات اسلامي.

  8. كمك و همكاري با سازمانها، دستگاهها و شركتهاي مختلف دولتي و غيردولتي، بمنظور گسترش و تداوم تبليغات اسلامي در آنها.

  9. تأسيس مراكز اطلاع‌رساني تبليغات اسلامي به منظور تبيين ارزشهاي اسلامي و تحكيم باورهاي اصيل ديني مردم و نيز پاسخگويي به سؤالات و شبهات آنها.

  10. برنامه‌ريزي، سازماندهي و پشتيباني براي اعزام مبلغ به نقاط موردنظر كشور با اولويت به مناطق محروم و دورافتاده با هماهنگي و همكاري سازمانهاي مسئول و ذيربط.

  11. اقدام و كمك به برگزاري گردهمايي‌ها، جشنواره‌ها و يادواره‌ها و نمايشگاههاي مردمي و تخصصي بمنظور ترويج و تبليغ ارزشها و سنتهاي اصيل اسلامي.

  12. هدايت و نظارت و عندالاقتضاء پشتيباني و هماهنگي فعاليتهاي تبليغاتي و شعائر مذهبي مردم در جهت نيل به تحقق اهداف انقلاب اسلامي.

  13. تهيه و تنظيم سياستهاي تبليغي سازمان، در چارچوب سياست كلي نظام و چشم‌انداز بيست ساله و متناسب با شرايط و اقتضاي زمان و فضاي اجتماعي و فرهنگي جامعه و اجراي كامل آنها پس از تصويب هيأت امناء.

  14. تحقيق و بررسي در خصوص شناخت دقيق اديان مختلف بويژه مكاتب جعلي و استعماري و مقابله علمي، فكري و ريشه‌اي با آنها و نيز ارتقاء سطح آگاهي و بينش ديني مردم براي مواجهه استدلالي و منطقي با چنين پديده‌هاي ضد اسلامي.

  15. كمك به تأسيس، توسعه و تجهيز كتابخانه‌هاي مساجد، حسينيه‌ها، مدارس و مراكز آموزش عالي، تحقيقاتي و نيز مراكز اسلامي و فرهنگي در راستاي توسعه تبليغات اسلامي در آنها.

  16. جلب مشاركت و هدايت همكاريهاي‌مردمي از طريق صدور مجوز تأسيس و ساماندهي كانون‌هاي فرهنگي ـ تبليغي، كانون‌هاي قرآني، تشكل‌هاي مذهبي و انجمن‌هاي اسلامي.

  17. نظارت برچاپ و نشر قرآن كريم و اهتمام به آموزش همگاني قرآن كريم از طريق ساماندهي و حمايت از تشكلهاي قرآني مردمي.